Introduksjon
Dagligvare setter som regel store krav til leverandører når det kommer til gjennomføring, kvalitet og tidsramme. For Meny Sletten ble det totalt brukt fem uker på rehabilitering, hvorav de to første ukene gikk til rivningsarbeid. Etter dette brukte vi til sammen tre uker på bygge den nye layouten i butikken, sammen med andre leverandører.
Hva leverte vi?
Til Meny Sletten leverte vi tolv ulike rom deriblant kjøl til meieri, frukt, delikatesse, fisk, bakeri, to fryserom, oppvaskerom, rom for rekvisita og ulike arbeidsrom for de ansatte. Svalinn leverte også avfallsrom som sørger for at avfallet blir stående kaldt og minsker utviklingen av bakteri og lukt, noe som er viktig i en dagligvarebutikk.
Ulike type dører og porter ble også levert av oss. Standarddører, kjøleporter, pendeldører som både var isolert og ikke-isolert, fryseporter, samt strimmelgardiner. Totalt var det seks montører, samt prosjektleder i Svalinn involvert i prosjektet.
Resultat
Til tross for at leveransen skulle skje kjapt og effektivt, hvor mange fagområder skulle jobbe samtidig, opplevde vi dette som et godt planlagt, organisert og gjennomført prosjekt. Et slikt prosjekt stiller krav til fleksibilitet og løsningsorientering, men vi opplevde at alle leverandører var inneforstått med sine oppgaver, noe som gjorde at prosessen gikk smertefritt og det ble et godt samarbeid på tvers av fagområder.
Vi i Svalinn syns dette var et spennende prosjekt å jobbe på, og opplever at sluttbruker var fornøyd med sluttresultatet. Butikken kunne åpne igjen akkurat fem uker etter at vi begynte å bygge om layouten.
Vi takker Meny Sletten for tilliten!